lördag 3 februari 2018

Klassrumsregler del 3

Nu är äntligen våra klassrumsregler färdigställda. Under några veckor har alla elever varit delaktiga och samarbetat för att få fram de fem viktigaste reglerna för att alla ska ha det bra i klassrummet! Så här blev de!

Våra fem heliga regler


Jag respekterar den magiska dörren genom att
jag är tyst när jag kommer in i klassrummet,
sätter mig på rätt plats och är redo för lektion.


Jag respekterar och lyssnar på den som pratar
genom att jag lyssnar, inte avbryter eller stör.


Jag gör mitt bästa när jag arbetar genom att
arbeta med det jag ska och  prata vid rätt tillfälle.


Jag pratar inför andra utan att någon skrattar,
så jag är inte rädd för att säga fel.


Jag hjälper mina klasskamrater och
jag ger beröm.

Klassrumsregler bestämda av eleverna i 2 blå

Inga kommentarer: