De senaste veckorna har vi arbetat med digital tid och tidsskillnader och denna vecka har vi repeterat målen.
Målen för lektionen och arbetsgången kunde eleverna följa på classroomscreen. Där kunde de också se t.ex hur lång tid det var kvar av lektionen och vad klockan var.
Eleverna valde att träna klockan på olika sätt och ganska många valde att träna utifrån sin egen nivå på elevspel.se.
Några valde att spela spel i matematikboken för att träna digital tid och tidsskillnader.
Det fanns även möjlighet att välja ett klockhäfte på sin nivå.
Några behövde arbeta färdigt i matematikboken, då många varit sjuka under veckan.
Från klockbordet kunde eleverna bland annat välja att träna tid så här.
Den sista stunden av lektionen var avsatt för utvärdering i form av en självskattning av hur varje elev kände inför kunskapsmålet.
Eleverna fick gå fram till datorn en i taget och trycka på den "mun", som bäst beskrev hur man kände. När alla tryckt, kunde vi se sammanställning för hur klassen känner att de kan digital tid och tidsskillnader.
Resultaten blev lite olika i de båda klasserna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar