Efter detta så ville vi stärka gruppsammanhållningen och tillhörigheten så eleverna fick i uppgift att göra en flagga som skulle representera sin stad. Till hjälp fick de två faktatexter om staden, ett A4 och färgpennor. Vilka fantastiska flaggor det blev och vi fick se exempel på utmärkt samarbete.
Välkomna till vår klassblogg! Här kan ni följa oss och vårt arbete i årskurs 3.
torsdag 28 februari 2019
Vi gör hemgruppsflaggor
Eleverna har fått nya platser, nya lärkompisar och ny hemgrupp. Den här gången använde vi oss av Classroomscreen och verktyget "slumpa namn" för att välja gruppnamn (se tidigare inlägg). Eftersom vi arbetar med tema Skåne så valdes sju stycken skånska städer som förslag till namn och datorn valde sedan vilket namn/stad som skulle tillhöra de olika grupperna.
Efter detta så ville vi stärka gruppsammanhållningen och tillhörigheten så eleverna fick i uppgift att göra en flagga som skulle representera sin stad. Till hjälp fick de två faktatexter om staden, ett A4 och färgpennor. Vilka fantastiska flaggor det blev och vi fick se exempel på utmärkt samarbete.
Efter detta så ville vi stärka gruppsammanhållningen och tillhörigheten så eleverna fick i uppgift att göra en flagga som skulle representera sin stad. Till hjälp fick de två faktatexter om staden, ett A4 och färgpennor. Vilka fantastiska flaggor det blev och vi fick se exempel på utmärkt samarbete.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar